torstai 20. huhtikuuta 2017

Perjantai 21.4 Google Suomi Kaisa nick. Analyysi ja markkinointi, verkkokaupan trendit

Googlen Suomi – Verkkokaupan markkinointi ja mittarit 21.4

-          Organize the wolrd’s information and make it universally accessible and useful
-          Alphabet ( Calico, Nest, Google Ventures, Google, Google X, Google Capital, Fiber)
-          Googlella käyttäjiä 2.9biljoonaa joka kuukausi.

-         Googlen tarjoamat markkinointi ratkaisut yrityksille

o   Google AdWords
§  Display-mainonta
§  Hakumainonta
§  Videomainonta

-          44% Ihmsistä käyttää nyt nettiä, tavoitteena saada 100% ihmisistä käyttämään.
-          Kaupanalan kasvu jenkeissä nettikaupan ansioita (2% kasvua)
-          Älypuhelinten käyttö lisääntyy jatkuvasti (2012 38%, 2016 73%)
-          40% Ihmisistä hylkää sivuston mikä ei aukea kolmessa sekunnissa.
Pikaopas hakumainontaan.
-          Otsikko ( max 30 + 30 kirjainta)
-          Kuvaus ( max 80)

-          Mainoslaajennus: Callout, sitelinks, App
o   Ulkoiset signaalit vaikuttavat siihen, mitä elementtejä mainoksessa näkyy.
-          Mitkä osatekijät vaikuttavat mainoksen sijoittumiseen huutokaupassa?
o   1. Mainoksen laatu eli Quality Score
o   2. Hintatarjous eli Bid
o   3. Mainoslaajennusten odotettu vaikutus CTR:ään ( eli kuinka moni mainoksen nähneistä klikkaa)

-          Hakumarkkinoinnin kamppanja rakenne ja KPI:t
o   Geneerinen sanasto
o   Tuotebrändit
o   Oma Brändi

-          Yli 15% päivittäisistä Google-hauista on täysin uusia
o   Dynaamiset hakumainokset tärkeä lisä verkkokaupassa.

-          Yleisöt voidaan jakaa kolmeen:
o   Nykyasiaakkaat
§  Hyödynnä omaa asiakasrekisteriä lisä- ja ristimyyntiin
o   Liidit
§  Aiemmin sivustolla käyneet
o   Prospektit
§  Relevantteja hakuja tekevät yleisöt.

-          Hyödynnä kanta-asiakasrekisterisi: Customer Match. Lataa asiakkaidesi sähköpostiosoitteet AdWordsiin ja kohdenna mainontaan yhä älykkäämmin.
o   Kohdista nykyasiakkaisiin
o   Kohdista uusiin asiakkaisiin
o   Löydä samankaltaisia asiakkaita

-          Haku-uudelleenmarkkinointi tuo lisätehoja
-          Automaatio & Smartbidding
o   Tavoiteena on näyttää mainos sille henkilölle, joka todennäköisimmin konvertoituu.

-          Target CPA on vahvin myynnin ajuri
Hyödyllisiä resursseja
-          Kehitä Digiosaamistasi
o   Testmysite.thinkwithgoogle.com
o   Google trends

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti